reklama

Čo do pekla s tými "bratmi" je?..

Keď mi kamarát zo stredného Slovenska povie, že nerozumie niektorým šarišským výrazom, tak ok beriem. Ani ja nerozumiem Blavákom:)) /bez urážky,prosím/  Ale ak mi pomaly každý druhý Čech trieska o hlavu nech niečo x-krát zopakujem resp. vysvetlím, tak mi to príde ako chcená ignorácia.!

Písmo: A- | A+
Diskusia  (23)

Mám sestru vydatú a žijúcu a už aj ,mluvící, u našich českých bratov. Naše návštevy nie sú časté , keďže je to riadna diaľka. Ale ak sú tak stoja za to. Ako naposledy a nebolo to veru prvýkrát, keď som nevedela vstrebať fakt, rečovej bariéry. A popritom ako niečo vravíte, cítite na sebe pohľad hodný teľaťa.

Nebudem preháňať a zovšeobecňovať to na celý národ. Ale naozaj ma mrzí koľko ľudí a nielen mladých vraví, že nám nerozumie. U detí je to asi samozrejmosť. Ozaj je slovenčina mäkká a im vzdialená. Zahraničné filmy v Čechách predpokladám dabované do Slovenského jazyka ešte neboli.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Keď občas sedíme s rodinou niekde vonku a rozprávame sa, často ma zarazí aké banalitky sú považované za nezrozumiteľné. Ako sa ma raz opýtal kamarát, kedy si chcem objednať, odpovedala som: "Teraz". Pozrel sa na mňa a opýtal sa, čo znamená to slovo. Prišlo mi to ľúto. Niekedy si myslím, že je to čoraz vačšie opovrhovanie nami. Nie že sa nevie ale sa nechce. Nejak to ide s dobou.

 Ale nie len o tom som chcela. Minulý týždeň sme si s bratom urobili menší výlet za sestrou. Vzali sme si auto a šup ho do Čiech. Terajší domov mojej sestry patrí malému mestečku. No nebyť GPS-ka a slušnej bratovej trpezlivosti, beriem nohy na plecia a viac na tú 9-hodinovú cestu nepristanem. Toľko majstrov sveta na cestách som ešte nezažila. Toľko nezodpovedných vodičov som ešte dokopy nevidela. Či už slovenských aj českých. Susedské dialnice, no vskutku som mala pocit, že masáž a zničenie pneumatík máte -all inclusive.. DO cieľa sme docestovali vďaka tech nike a rozumu, keďže niekto nepoklada za podstatné vyznačiť názov, smer a km v príslušných ,mestodedinách,..

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Nuž ale najzaujímavejšie na celom víkende bolo keď sa nás jeden postarší pán opýtal: ,,No a jak se vám tam teď na tom Slovensku žije? Je to tam už lepší?? "

Naše spätné domáce reakcie radšej citovať nebudem, ale páčilo sa mi čo povedala švagriná. ,,Nám bolo vždy lepšie" :))

Len by som dodala..keď sa nám tak západní hraničiari vzdiaľujú, tak nech energiu vložia aspoň do preventívnej lekcie ako sa správať v Slovenských horách. Myslím, že na bezpečnosť treba dbať.

Michaela Tumidalská

Michaela Tumidalská

Bloger 
  • Počet článkov:  7
  •  | 
  • Páči sa:  0x

,,Tých, čo nosia Boha v srdci, poznať po mlčaní"-Gerhard Tersteegen- Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu